Auto motor news

A legújabb autó és motor koncepciók, tanulmányok; újdonságok. Technológiák, technikatörténet, gyorsan bővülő típusadatbázis. Várunk hírdetőket.

carbodydesign.com

Auto katalógus

Hirdetés

Keresőszavak

Címkefelhő

Blogajánló

BMW M3 GTS

2009.11.05. 23:02 | conceptmaniac | Szólj hozzá!

Címkék: bmw m3 gts

 Végre egy igazi M .

A BMW hivatalosan is bemutatta a legújabb versenypályára készített autóját, az M3 GTS-t. A gyári tuningos motor 450 lóerőt teljesít a narancssárga szörnyeteg motorterében, amelynek erejét egy hétsebességes duplakuplungos váltó viszi az útra.

Rengeteg spekuláció után, most hivatalosan bemutatta a legizmosabb M3-ast a bajor gyártó. Az GTS névre keresztelt modell a jelenleg forgalomban lévő M3-ra épül, azonban rengeteget faragtak, dolgozta rajta a német mérnökök. A fő cél az volt, hogy a versenysportban szereplő kis csapatok olyan BMW-hez jussanak, amelyet viszonylag olcsón meg tudnak vásárolni, és átalakítás nélkül a pályára vihetnek. Íme, hát megszületett a gyári M3-as versenyautó, amelyet természetesen utcára lehet vizsgáztatni, de nem sok értelme van, hiszen a végtelenig ki van belezve az autó.





A hosszas mérnökmunkának köszönhetően mintegy 180 kilogrammal lett könnyebb a sima változatnál, amely igencsak tetemes összeg egy ilyen autónál. A motortérben egy megpiszkált 4,4 literes V8-as egység dolgozik, amely a narancssárga szörnyetegben 450 lóerőt teljesít. A tetemes erőt egy hétsebességes duplakuplungos automataváltó közvetíti a hátsó kerekekre. Természetesen a külsőn is egyből felismerhető, hogy ez bizony nem a széria M3-as. Mindjárt az autó hátsó részén látható egy hatalmas állítható szárny, amely a megfelelő mennyiségű leszorító erőt hivatott termelni. Az autó hűtőmaszkja is megújult, méhsejt-szerkezetet formáló műanyagráccsal látták el a gyáriak. Az első lökhárító aljára egy kiegészítő légterelő került, amely javítja a kocsi légellenállását.

 

Természetesen a kipufogórendszer sem maradt változatlan, azt is versenyrendszerre cserélték. Az egyedi 19 colos fekete felnik is mind azt bizonyítják, hogy ez nem egy sima modell. A belső térben mindössze 2 ülés kapott helyet, és azok is kőkemény versenyülések ötpontos biztonsági övvel. A kormányt és a műszerfalat alcantara bőrbe bujtatták, hogy tovább fokozzák a sportos hangulatot. A hátsó ülések helyén bukócsövek foglalják el a helyet, és ide szerelték be a tűzoltópalack is.

A hírek szerint jövő évben már forgalmazzák majd az autót, amelye nem kevesebb, mint 115 000 euróba kerül majd.
 

Brutál motorok

2009.11.05. 00:31 | conceptmaniac | Szólj hozzá!

Címkék: subaru ducati kickboxer desmosedici gp9

Duu a CR&S-től
 A CR&S hamarosan leleplezi jókora roadsterét, a Duu-t. A motort egy 1,9 literes blokk mozgatja majd, formája finoman szólva is egyedi, míg ára 20 000 euró körül alakulhat. Az utcákon először 2011 végén találkozhatunk a Duu-val.

 

 

Subaru KickBoxer

Ian McElroynak más léptékű elképzelései vannak a boxer blokkokról, mint azt eddig a motoroknál megszokhattuk. Egy Subaru WRX boxerét rakná bele álmai kétkerekűjébe, melyet saját maga tervezett egy tervező program segítségével. 

 

 

Ducati Desmosedici GP9

A Ducati végsebessége 350 km/h és csupán 148 kilót nyom. Tervezésekor a tökéletességre törekedtek, a hozzáférhető legjobb anyagokat használták fel és a lehető legnagyobb sebesség elérése lebegett a mérnökök szeme előtt.                                               

Los Angeles Auto Show 2008

2008.11.23. 00:20 | conceptmaniac | Szólj hozzá!

 

A L.A. Auto Shown ötödik éve kerül megrendezésre a Design Challenge

Az idei LA Design Challenge témája a “Motorsports 2025”, nézzünk néhány tervet a versenyről.

Acura FCX 2020 Le Mans

 

Los Angeles Auto Show 2008

2008.11.22. 21:49 | conceptmaniac | Szólj hozzá!

Címkék: mazda los angeles autókiállítás mazda3

Exluzív helyszíni képek érkeztek a Mazda 3 2010 leleplezéséről.

További képek a tovább linken keresztül tekinthetőek meg 

Los Angeles Auto Show 2008

2008.11.22. 18:49 | conceptmaniac | Szólj hozzá!

Címkék: lamborghini gallardo honda spyder infiniti g37

A Los Angeles Auto Show sorozatunkban a kiállítás legnagyobb durranásait mutatjuk be. 1.rész részletes cikk a tovább linken érhető el

Infiniti G37

 Szinte egyszerre mutatta be középkategóriás kupé-kabrió modelljét két japán prémiumgyártó, a Toyota és Nissan luxusmárkái, a Lexus és az Infiniti. Míg az IS kabrió a modellfrissített lépcsőshátúval együtt Párizsban debütált, addig a G37 szellős kivitelét a novemberi Los Angeles-i Autószalonon leplezték le.

Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder

 Lehullt a lepel a Lamborghini legújabb modelljéről, a Gallardo LP 560-4 nyitott tetejű változatáról. A Spyder legnagyobb újdonsága természetesen a nyitható vászontető, ám a technikai részleteket sem hagyták érintetlenül a mérnökök, így a Gallardo LP 560-4 Spyder még több élvezetet nyújt majd a leendő vásárlóknak

Honda FCX Clarity

Tüzelőanyagcellás prototípust már szép számmal készített a Honda, sőt, a teljes értékű családi autóként használható FCX Clarity első példányait már lízingelhetik maguknak a szerencsések a tengerentúlon. A japán gyártó ezúttal egy sokkal izgalmasabb karosszériába ültette a jövőbe mutató hajtásrendszert: az FC Sport koncepció megjelenése ellenére igazi környezettudatos tanulmányautó.

 

Bemutatkozott a Spyker C8 Laviolette LM85

2008.11.21. 22:05 | conceptmaniac | Szólj hozzá!

Címkék: spyker laviolette

 A Los Angelesi Autószalonon hivatalosan is bemutatták a Spyker legújabb limitált szériás modelljét. A C8 Laviolette LM85 a holland márka GT2R versenyautóján alapszik, amely a 24 órás Le Mansi versenyen is részt vett.

 

 

 

 

 

 

Úgy tűnik, kimászott a gödörből a sportautókat gyártó holland márka, ugyanis forma-1-es szereplésüknek köszönhetően 2007-ben csődközeli állapotba jutottak. Azonban már megerősítették, hogy hamarosan gyártásba küldik a D12 névre hallgató terepjárójukat, és most bemutatták a Le Mans-i versenyautójukon alapuló limitált szériás C8-at is. 
  
Mindössze 24 darab C8 Laviolette LM85
készül



A C8 Laviolette LM85 külsőleg különleges narancssárga és fekete fényezést, új könnyűfém felniket és egyedi spoilerezést kapott. Az autó karosszériájának több pontján elhelyezték a limitált szériát jelölő LM85 táblákat is. Az utastérben igazi versenyülések várják a szerencsés tulajdonosokat, de az egyedi pedálok is a versenypályák hangulatát idézik fel. A mérnökök számára az elsődleges szempont a súlycsökkentés volt a fejlesztések során, így a karosszéria nagy része alumíniumból, több kisebb elem pedig karbonszálas anyagból készül. A C8 Laviolette LM85 természetesen megtartotta a középmotoros elrendezést, az autó mozgatásáról pedig az Auditól származó 4,2 literes nyolchengeres erőforrás gondoskodik, amelynek 400 lóereje vérbeli versenyautóvá varázsolja a Spykert. A motor erejét a hatfokozatú, Getrag által gyártott kézi váltó továbbítja a hátsó kerekekhez egy részlegesen önzáró differenciálművön keresztül. A holland mérnökök természetesen az autó felfüggesztésén is rengeteget dolgoztak, míg a hatdugattyús fékeket az AP Racing szállítja. 

A Spyker mindössze 24 darabot készít a C8 Laviolette LM85 limitált szériából, amelyre minden bizonnyal már meg is találták az összes vásárlót. A 24 szerencsés tulajdonos a 2009-es 24 órás Le Mans-i verseny különleges vendégei lesznek.
 

 

Ducati Streetfighter 2009

2008.11.21. 14:59 | conceptmaniac | Szólj hozzá!

Címkék: naked ducati streetfighter

   Az olasz gyártó bemutatta a 2009-es modellévű Streetfightert és a Streetfighter S-t, amelyek vízhűtéses blokkja 155 lóerős, és az S-hez már szériában jár a kipörgésgátló és az adatgyűjtő rendszer. 

   A Ducati is sort kerített 2009-es modellévű csupasz motorjainak bemutatására, amelyeket a hazai motorkiállításon, az EICMA-n leplezett le. A Superbike lecsupaszított változataiban 2009-től már az 1098 köbcentiméteres V-Twin blokk szolgál, melynek teljesítménye 155 lóerő, nyomatéka 118 Nm. Az olasz márka ezzel a lépéssel két jól elkülöníthető sorozatra osztotta csupasz motorjait, hiszen míg a Monster család továbbra is a jól bevált léghűtéses blokkokat használja, a Streetfighterek megkapták a kifutó 1098 léghűtésesét. 

   A blokkon kívül a váz, a csillapítás és az egykarú hátsó lengőkar is az 1098-ból származik, a motor többi része viszont teljesen új. A mérnökök újrarajzolták a dupla kipufogót, az első idomot és lámpát, és a magasabb üléspozíció miatt át kellett tervezni a kormányt is. A kényelmes, kiemelt kormánynak és a hosszabb rugóutaknak köszönhetően a Streetfighter sokkal kezelhetőbb lett elődjénél, elég ha csak az egykerekezési hajlamra gondolunk. A megállásról elöl 330 milliméteres négydugattyús, hátul pedig 245 milliméteres, kétdugattyús nyergek gondoskodnak. 


   A hagyományoknak megfelelően a Streetfighter S az alapénál komolyabb elektronikát és alkatrészeket kapott. Az S könnyen felismerhető az ötágú, alumíniumból kovácsolt Marchionni kerekekről, amelyek könnyebbek is az alapváltozaténál. Az első villát és a hátsó rugóstagot pedig Öhlins márkájúra cserélték. A leglényegesebb különbség talán mégis az, hogy az S-hez szériában jár a kipörgésgátló és az adatgyűjtő rendszer is. A motornak egyelőre csak az Egyesült Államokban van ára, az alapváltozat odaát hárommillió forintnak megfelelő dollárért vihető haza.

 

Hivatalos kémfotók az ötajtós Mazda3-ról

2008.11.21. 14:32 | conceptmaniac | Szólj hozzá!

Címkék: mazda 3 mazda3

   Pár nappal a Mazda3 szedán után hivatalos kémfotókat tett közzé a márka a hamarosan érkező ötajtós verzióról. Az autót tesztelés közben fényképezték le a gyáriak, ám két hét múlva álcázás nélkül is láthatjuk. 

   A Los Angelesi Autószalonon mutatkozott be a Mazda3 négyajtós változata, amely az észak-amerikai piacon is megvásárolható lesz. Az európai vásárlók körében azonban sokkal kedveltebb az ötajtós karosszéria, így hamarosan a csapott hátú változatot is bemutatják a nagyközönségnek. A közelgő bemutatóig azonban a Mazda marketingosztálya egy gyári kémfotó sorozattal igyekszik fenntartani az érdeklődést. 
  



Az ötajtós Mazda3-at természetesen még erősen álcázott állapotban fényképezték le, de a fotók tanulsága szerint megőrzi elődje felépítését. Az autó orrán a Los Angelesben bemutatott négyajtós vonásai tükröződnek majd vissza, de egy-két apró formai eltérés nem zárható ki. Teljesen egyedi lesz azonban az autó hátulja, de a vaskos álcázás miatt egyelőre csak a lámpák formái vehetők ki. Az új "hármas" méreteit is csak tippelni lehet, ám valószínűsíthető, hogy a tengelytávolsága megegyezik majd a szedán 2,64 méterével. A két modell műszakilag természetesen azonos alapokra épül, így motorválasztékuk is megegyezik majd. Az európai piacon az észak-amerikaitól eltérően elsősorban kis hengerűrtartalmú benzinesek és dízelmotorok várhatók, köztük a 2,0 literes 140 lóerős és a 2,2 literes 170 lóerős gázolajos erőforrás. 

Az új Mazda3 ötajtós változatáról a december 2-án kezdődő Bolognai Autószalonon rántják le a leplet. Az autó árát és a forgalmazás kezdetének időpontját azonban még homály fedi.