Az olasz gyártó bemutatta a 2009-es modellévű Streetfightert és a Streetfighter S-t, amelyek vízhűtéses blokkja 155 lóerős, és az S-hez már szériában jár a kipörgésgátló és az adatgyűjtő rendszer.
A Ducati is sort kerített 2009-es modellévű csupasz motorjainak bemutatására, amelyeket a hazai motorkiállításon, az EICMA-n leplezett le. A Superbike lecsupaszított változataiban 2009-től már az 1098 köbcentiméteres V-Twin blokk szolgál, melynek teljesítménye 155 lóerő, nyomatéka 118 Nm. Az olasz márka ezzel a lépéssel két jól elkülöníthető sorozatra osztotta csupasz motorjait, hiszen míg a Monster család továbbra is a jól bevált léghűtéses blokkokat használja, a Streetfighterek megkapták a kifutó 1098 léghűtésesét.
A blokkon kívül a váz, a csillapítás és az egykarú hátsó lengőkar is az 1098-ból származik, a motor többi része viszont teljesen új. A mérnökök újrarajzolták a dupla kipufogót, az első idomot és lámpát, és a magasabb üléspozíció miatt át kellett tervezni a kormányt is. A kényelmes, kiemelt kormánynak és a hosszabb rugóutaknak köszönhetően a Streetfighter sokkal kezelhetőbb lett elődjénél, elég ha csak az egykerekezési hajlamra gondolunk. A megállásról elöl 330 milliméteres négydugattyús, hátul pedig 245 milliméteres, kétdugattyús nyergek gondoskodnak.
A hagyományoknak megfelelően a Streetfighter S az alapénál komolyabb elektronikát és alkatrészeket kapott. Az S könnyen felismerhető az ötágú, alumíniumból kovácsolt Marchionni kerekekről, amelyek könnyebbek is az alapváltozaténál. Az első villát és a hátsó rugóstagot pedig Öhlins márkájúra cserélték. A leglényegesebb különbség talán mégis az, hogy az S-hez szériában jár a kipörgésgátló és az adatgyűjtő rendszer is. A motornak egyelőre csak az Egyesült Államokban van ára, az alapváltozat odaát hárommillió forintnak megfelelő dollárért vihető haza.